ziplinen

9 maart 2017 - Paramaribo, Suriname

Hoihoi,

Het is toch moeilijker om een blog bij te houden als dat ik dacht. De tijd gaat hier zoooo snel dat ik gewoon niet meer alles kan bijhouden. Ik begin hier echt een leven te krijgen, waar je jezelf druk maakt om het eten en school.

Vorige week hebben we weer nieuwe huisgenootjes gekregen. Twee super leuke meiden, dus dat moet goed komen!

Zondag zijn we gaan ziplinen, dit was echt een super ervaring. Het filmpje staat ook al in mijn blog. (Ik probeer jullie een beetje met foto's en filmpjes op de hoogte te houden, die zeggen eigenlijk meer dan dat ik kan schrijven.) Het parkour bestond uit 12 lijnen, waarvan twee over het water. Dat was zo mooi en nat haha, het water stond hoog en de andere gingen op de lijn zitten waardoor je zowiezo door het water ging. Ik was in het begin super bang dat ik niet op tijd zou remmen (dit doe je gewoon met je handen), maar dat ging eigenlijk wel prima.

Maandag moest ik eigenlijk het volkslied door de micorfoon zingen en een spel doen met heel de school. Maar gelukkig, regende het die dag dus kreeg ik een dag uitstel. Dinsdag heb ik het als nog moeten doen en dat ging eigenlijk best goed. In ieder geval ging het Nederlandse deel goed, het Surinaamse deel blijft lastig.

Dinsdag ben ik ook even naar het centrum geweest, om te kijken voor een dunne lange broek. Maar blijkbaar heb je alleen maar hele dunne mensen hier in Suriname, ik heb nergens mijn maat kunnen vinden. Dus ik moet nog even verder zoeken naar een lange wijde broek.

Na het eten zijn we met een aantal meiden uit het huis naar Salsadansles geweest. Normaal gaan we dit op maandag doen maar deze maandag waren we allemaal zo moe dat we dit niet gedaan hebben. Dit was echt een hele leuke les, het was zo grappig om dit met z'n alle te doen! En het grappige is dat het hier een appel en een ei kost.

Woensdag regende het heel de dag en ben ik bijna naar huis gezwommen, maar dat was een goede reden om meteen de was te doen. Ook heb ik lekker even voor mijzelf Nederlands gekookt, dat was ook wel weer is fijn. Het is heel leuk om al die nieuwe gerechten te koken maar mijn maag vindt het ook wel eens fijn om NL eten te krijgen.

Van het weekend gaan we met alle mensen van het huis, wat nu ondertussen bestaat uit 13 vrouwen en 1 man, op trip. We gaan naar Bigi Pan, waar we gaan slapen op het water. Ik heb geen idee wat ik er precies van moet verwachten, maar we hebben er zin in!

Vandaag is het weer zo'n regen dag, net als in Nederland. De hele dag heeft het geregend, echt een sombere dag. Dus we duimen dat het zaterdag mooi weer is, voor de zekerheid toch maar mijn Nederlandse regenjas mee.

Nou jullie zien de foto's en filmpjes (made by Moniek) weer langs komen.

Knuffel uit Paramaribo

1. Suzanne van Oord-van den Ban:
    10 maart 2017
    Hoi lieve Eveline, super leuk om je verhalen te lezen. Ik ben weer helemaal bij Wat een mooie tijd heb je daar in Suriname. Een heel fijn weekend toegewenst en we lezen later wel hoe het was. Dikke kus en heel veel liefs vanuit het zonnige Spanje, van Suzanne
  2. Eveline van den Ban:
    18 maart 2017