Eerste stagedag

20 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Hallo allemaal,

Hoe is het daar in NL? Hier in Suriname is de week echt super begonnen!!

Vandaag ging mijn wekker om 7 uur, en was mijn eerste stagedag op de Nabawi school. Ik kwam daar om half 8 aan en heb eerst kennis gemaakt met een hele aardige directeur. Hij vertelde mij eerst hoe de school werkt en wat andere algemene dingen. Maar al snel kwamen er kinderen op het plein en kwamen ook de leerkrachten binnen. Het is hier heel normaal om als leerkracht 5 min voor tijd pas te komen.

De leerlingen begonnen allemaal gezamenlijk met het hijsen van de vlaggen, daarbij zongen ze het volkslied. Hierna deden ze gezamenlijk het gebed, waar ik nog helemaal niets van begreep. Tot slot mag elke klas een keer op een maandag een kwaliteit laten zien. dit keer was het klas 4 dat is leerjaar 6 (groep 6). De kinderen hadden een gedicht ingestudeerd en lieten daarna een Energizer zien. Super mooi om dit te zien!

Toen dit was afgelopen en alle kinderen naar hun eigen klas waren gelopen, heeft de onderdirecteur mij een rondleiding gegeven. We zijn alle klassen binnen gelopen, zo kon ik met hun kennis maken en zij met mij. De helft van de leerkrachten vroeg zich af waarom ik alleen was en waarom er niet meerdere stagiaires waren, haha dus pabo'ers in NL waarom zijn jullie er niet!!

Na de rondleiding door deze super leuke school heb ik nog even een kletspraatje gemaakt met de directeur. Van hem mocht ik zelf kiezen in welke klas ik wilde stage lopen, dus ik moest zelf maar even de klassen af gaan om te kijken. De tweede klas waar ik binnen kwam was groep 7, dit was echt een geweldige leerkracht. Heel spontaan en vrolijk en ze kon ook lekker grapjes tussendoor maken. Ze begon haar geschiedenis les met gasten. Een groepje kinderen had een historisch persoon uit het hoofdstuk ingestudeerd en er werd net gedaan of ze echt deze personen waren. Aan de hand van dit stukje mochten de kinderen vragen stellen. Mijn mond viel open, dit is echt een geweldige school. Ik heb zelfs al een tekening gehad van één van de leerlingen. Ik heb er dus voor gekozen om bij deze geweldige leerkracht in groep 7 te gaan stage lopen.

Ik heb zo verschrikkelijk veel zin in deze stage periode! De school is leuk, de klas is leuk en mijn mentor is leuk. De directeur zei aan het einde van de dag "welkom in de familie".

Dat gaan we straks maar is lekker vieren met een goede pizza!! haha

Owh jah en de teller met muggenbulten na het invullen van deze blog is rond de 25 op mijn benen en voeten. Maar daar voel ik niets van als ik terug denk aan deze super dag!

Doeidoei tot de volgende!

xx

1. Kimberly:
    20 februari 2017
    Super leuk om te lezen nichtje! Fijn dat je zo'n fijne stage hebt en leuke mensen om je heen hebt. Heel veel plezier en geniet er van!
  2. Lisanne:
    20 februari 2017
    Wat fijn om te lezen dat je zo'n positieve indruk van je stage hebt! En wat heb je al veel indrukken op mogen doen! Heel veel plezier en geniet van je tijd daar! Xxx
  3. Heleen:
    22 februari 2017
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.