dierentuin

7 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Hoihoi allemaal,

hier weer een reisverhaal. Dit keer niet over een super mooie trip, maar over een gewone week. Vrijdag hadden ze op mijn stage snoep pauze, ze zamelen dan geld in doormiddel van verkopen van eten en spelletjes spelen. Ik heb eerst een kort toneelstukje laten zien met mijn klas. Hierbij speelde we koningsdag na. Een leerling was koning Willem-Alexander en we hadden een Maxima en ook de Prinsesjes waren er bij. De leerlingen hadden zich goed ingelezen en wisten precies wie ze waren en hoe ze er uit moesten zien. Ook hadden we een verslaggever met een cameraman die samen met het koninklijk gezelschap langs verschillende Nederlandse spelletjes liep. Tot slot heeft de hele klas "In Holland staat een huis" gezongen. Het was echt een leuk dagje.

Zaterdag hadden zijn we eerst naar de dierentuin geweest. Het was heel bijzonder om te zien dat dieren hier in zulke kleine hokken worden gezet. Sommige dieren moeten veel kunnen bewegen, maar dat kan hier gewoon niet. Ik vond het echt niet leuk om hier rond te lopen, het voelde echt als dierenmishandeling. 's Avonds hadden we een poelparty bij een van onze vrienden hier in Su. Na het feestje zijn we verder gegaan in de stad en hebben we er een leuke avond van gemaakt.

Dinsdag zijn we naar de bioskoop geweest. Voor iets van 2,5 euro hebben we de 3D film Bellen en het beest gekeken. Het was echt een hele mooie film, maar ook heel leuk om naar de bios te gaan hier in Su. De Bios is misschien nog wel chiller dan in Nederland.

Woensdag mocht ik invallen in groep 6. Alleen voor de eerste pauze heb ik met een methode gewerkt. De rest van de dag hadden ze eigenlijk helemaal niets meer, dus heb ik spelenderwijs wat dingen met ze geoefend. Het is zo leuk als je de leerlingen enthousiast krijgt met kleine dingen, zoals een beloningssysteem. Vandaag mocht ik weer invallen in deze groep, alleen dan maar tot 10:15 uur. Dit was in verband met de stakingen. In Su verdienen de mensen heel weinig en daarom gingen veel leerkrachten mee met de staking vandaag. Dus was ik vandaag lekker al om kwart over tien uit. Waardoor ik een beetje kon bijslapen vandaag, niet alleen ik bijna het hele huis lag vanmiddag te slapen. Waarschijnlijk komt dit omdat er een griepje heerst in huis. Dus we hebben allemaal even onze rust gepakt en hebben vanavond gezond gegeten.

Morgen ga ik een extra dagje stage lopen, omdat ik vandaag dus zo weinig uur gemaakt heb. Dusss ben benieuwd of de leerkracht van groep 6 er morgen wel weer is. Zou wel weer leuk zijn, maar de kinderen in mijn stage groep vroegen vandaag al wanneer ik weer terug kam bij hun in de klas. Nog maar 3 stage dagen en dan is het al weer vakantie! Dan komt eerst mijn broer langs en daarna mijn vriendje!!! Owh wat heb ik daar zin in!! Jullie zien de foto's wel verschijnen.

Dikke kus uit Su

1. Henriëtte:
    10 april 2017
    Ha Eveline,

vakantie bij jullie! En morgen komt je broer als ik goed lees, gezellig! En je vriend ook nog dus dan wordt het helemaal een gezellige boel ;) Misschien ook best apart, om mensen uit Nederland als gast te hebben op een plek waar jij je nu helemaal thuis voelt. Het is voor jou nu een bekende omgeving, maar voor hen totaal nieuw. Jouw leven in Suriname waarvan je nu een klein stukje kunt laten zien aan hen. Veel plezier!

Groeten,

Henriëtte
  2. Eveline van den Ban:
    10 april 2017
    Dankjewel, gaat vast ook helemaal goed komen. Alleen moet het weer nog wel even mee zitten. Ze voorspellen niet heel mooi weer eigenlijk.
    Groeten,
    Eveline