Bezoek broer

20 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Hoihoi allemaal, ik laat jullie even weten hoe het super vette bezoek van mijn broer was! Want we hebben er echt een groot feest van gemaakt de afgelopen 6 dagen.

Eigenlijk zou hij dus al dinsdag aankomen. Dinsdag had ik mijn laatste stage dag met de kinderen dus zou dit perfect aan mijn vakantie aansluiten. Maar helaas had het vliegtuig bij de landing angry birds gespeeld en zou het vliegtuig de volgende dag pas weer terug naar Su vliegen. (Gelukkig hebben ze een veilig besluit genomen) En we hebben het ook meteen van de zonnige kant bekeken. Want Arie zat in een super lux hotel met allemaal Surinamers en kon dus alvast uitrusten. Ik kon woensdag bij de oudergesprekken zijn, wat eigenlijk best leerzaam was. (De ouders maken hier geen afspraak maar komen gewoon langs, en wachten tot ze aan de beurt zijn. Sommige gesprekken kunnen hierdoor uitlopen tot een half uur, je zit toch niet aan de tijd vast)

Woensdag kon ik hem dus wel ophalen! Het was bijna een All you need is love aankomst hahaha. Na een uur terug rijden van de luchthaven kwamen we aan in het prachtige hotel Torarica! Daar hebben we de spullen gedropt en zijn we meteen door gegaan naar 't Vat. Daar hebben we lekker wat gedronken en gegeten, maar vooral heel veel gekletst. Ik stond er van versteld hoe lang Arie nog wakker kon blijven, in Nederland was het al 5 uur in de ochtend.

Donderdag zijn we in sneltreinvaart door Paramaribo gegaan. Ik heb Arie alle belangrijkste plekjes laten zien en hebben overal een foto gemaakt. Om de dag goed af te sluiten zijn we lekker bij Zus en Zo gaan eten.

Vrijdag moesten we al heeeeeellll vroeg bij 't Vat staan. Daar zijn we de bus in gestapt richting Voltzberg. Het eerste uur was die busreis helemaal super, met een goede weg en een goede airco. Maar als je dan langer dan 3 uur op een bauxiet aan het rijen bent, heb je het gevoel dat je echt geklutste eierstokken hebt. Maar na 4 uur rijden hebben we een heerlijke maaltijd gehad en zijn we verder gegaan met de boot. Dat was zoo mooi, we hebben 3 uur op de Coppename rivier gevaren. Met waanzinnig mooi uitzicht op het prachtige regenwout. Aangekomen bij de Raleighvallen kregen we een prachtig kamertje (apart van de groep) waar we echt een super uitzicht hadden. Later kwamen er nog wat gezellige meiden bij en hadden we niet alleen een super mooie plek maar ook een super gezellige plek. Na een heerlijke maaltijd was de dag alweer voorbij gevlogen.

Zaterdag zijn we door het regenwoud gaan wandelen naar de moedervallen. In Suriname wordt de vrouw(moeders) als krachtig persoon gezien. Hier kunnen de Nederlandse mannen nog wat van leren! Ook hebben we wilde doodskop aapjes een banaan mogen voeren. Dat was echt zoo gaaf!

Zondag was het natuurlijk Pasen. We kregen een heerlijk paasontbijt en de ruimte was gezellig aangekleed met paasdecoratie. Daarna zijn we begonnen aan de zware maar super vette wandeltocht naar de top van de Voltzberg! Na bijna 3 uur lopen kregen we de super steile klim en kwamen we uit op de top, met een prachtige uitzicht over het giga grote regenwoud! Het leek echt of we midden in het oerwoud waren. Op de terugweg nog bijna mijn schoen verloren in het drijfzand en leek het net of we met z'n 2e in de rimboe liepen. Maar toen we bij de laatste waterval aankwamen waren we zo trots dat we het hadden gedaan! Na een verfrissende duik zijn we toen weer terug gegaan naar het hangmattenkamp.

Maandag was het helaas al weer tijd voor de terugreis. Man wat baalde we! We hebben echt genoten tijdens deze trip, gezellig met z'n 2e maar ook met de 38 andere hele gezellige mensen! We hebben weer nieuwe contacten gemaakt en hebben een wandeltocht van 6 uur doorstaan!

Jammergenoeg komt aan al het leuke een eind en moest hij dinsdag al weer naar huis! Een kort maar krachtig bezoek van mijn grote broer dus, maar geeft mij wel weer energie om verder te gaan!

1. Henriëtte:
    30 april 2017
    Een mooie en gezellige vakantie gehad als ik het zo lees, leuk hoor! Nu op naar het laatste stuk van je stage. Succes en plezier zolang het nog kan ;)

Groeten, Henriëtte
  2. Eveline van den Ban:
    1 mei 2017
    Bedankt! Gaat goed komen.