We zijn er

15 februari 2017 - Paramaribo, Suriname

Zo daar zijn we dan, in Suriname. De reis er naar toe was alleen al een ervaring! We stonden natuurlijk weer veel te laat voor de douane in NL, waardoor we niets meer konden eten en meteen door moesten naar de gate. We mochten vrijwel meteen instappen, dus gelukkig waren we op tijd (of het vliegtuig te laat). In het vliegtuig gingen we naar de geserveerde plekken (waar we 20 euro pp extra voor betaald hadden), toen we gingen zitten kwamen we er achter dat er geen raam zat op onze plek. Super, reserveer je een plek aan het raam zit er geen raam. Dus natuurlijk kon het hele vliegtuig mee genieten van onze slappe lach! Gelukkig was er echt een hele toffe stewardess die voor ons een nieuw plekje had gevonden. Tijdens de vlucht van 10 uur hebben we lekker gekletst met elkaar, de stewardessen en de passagiers die we tegen kwamen tijdens de heerlijke wandeling door het vliegtuig samen met Moniek. In Suriname aangekomen hebben we meteen kennis gemaakt met de Surinaamse cultuur. Alles is russtttiiiggg behalve op de weg, daar wordt het gaspedaal goed ingedrukt.

Vandaag waren we er al vroeg uit! We hebben eerst lekker onder de regendouche gestaan, daarna zijn we lekker gaan genieten van een (hotel) ontbijt. Ons hotel staat midden in het centrum dus konden we meteen naar een telefoon winkel voor een simkaartje. Daarna hebben we kennis gemaakt met een hele toffe taxi chauffeur, die ons naar het studentenhuis gebracht heeft. We hebben alles even mogen bekijken en zijn toen snel weer terug gegaan naar ons hotel (waar we nog 1 nachtje mogen slapen). Het gaat een pittige tijd worden waarin we ons echt op alle vlakken gaan verbreden! We hebben echt de grootste lol samen maar ook steunen we elkaar in de dingen waar we onwijs tegenaan lopen in dit land. We hebben al zo veel indrukken op gedaan, eigenlijk teveel om op te noemen. Dan zou deze blog overigens veel te lang worden dus ik ga er nu ook lekker stoppen en weer gezellig met de meiden genieten van een kamer met Arco en een glas wijn (aangezien ik hier in Su over 2 uur jarig ben en in NL al jarig ben!!)

Tot de volgende!!

x