een leuk weekend

5 juni 2017 - Paramaribo, Suriname

Hoihoi hier weer een verhaal vanuit Suriname.

Dit weekend zo veel leuke dingen beleefd dat ik het gewoon wel met jullie moet delen haha.

Zaterdag zouden Judith en ik een auto huren en daarmee lekker een rondje rijden. We hadden de rollen goed verdeeld, zij zou de tomtom zijn en ik zou er voor zorgen dat we veilig door het verkeer zouden komen. We hebben dus een autootje kunnen huren voor iets van 300 SRD (ongeveer 30 euro). Toen de meneer tegen ons zei dat we hem maandag ochtend om 8 uur weer moesten terug brengen, keken we elkaar even gek aan. We huren een auto voor 1 dag en krijgen hem bijna 3 dagen mee. Hij zei dat ze zondag niet open waren dus was zondag gratis. (Achteraf heeft hij ons best afgezet want de auto kon dus ook voor 10 euro per dag. met dan 10 euro verzekering er bij -__-) In het kleine automaatje zijn we toen op weg gegaan naar een benzine pomp. Toen we onderweg gewenkt werden door een man in een geel hesje gingen we meteen aan de kant. Ik zette hem op de handrem en Judith vroeg aan de man of we niet gewoon mochten doorrijden. Hierop antwoorde de man, ja tuurlijk.... Gierend van het lachen reden we door naar de benzinepomp een eindje verderop. Ik zette met mijn prachtige inparkeerkunsten de auto neer en wilde hem hier op de handrem zetten. Maar heel gek deze stond er dus al op.... Weer lagen we op de grond van het lachen, we hadden dus iets van 700 meter gereden met de handrem er op... Te grappig zo'n automaat -__-.

Helaas hadden ze bij de benzine pomp geen landkaart dus moesten we het gewoon op de gok doen. We zijn toen (zonder de handrem gewoon in z'n D) naar plantage Peperpot gereden. Natuurlijk op het gemakje want de gaten hier in de weg zijn nog groter dan in België. Ook in het zantweggetje waar we overheen moesten bij Peperpot zat vol gaten die waren volgelopen met water. Dat was nog eens echt off road rijden! Gelukkig hebben we peperpot wel gevonden zonder kaart, maar met een geweldige JudithJudith haha. Aangekomen bij peperpot bleek dat deze al een poosje gesloten was, dus zijn we opzoek gegaan naar de volgende plantage. Dit was plantage Frederiks Dorp, de auto moest hier geparkeerd worden in een moerasachtige substantie en we moesten met een bootje verder. Bij Frederiks Dorp hebben we eerst lekker gegeten, daarna een rondleiding gehad en ook nog een aapje mogen vasthouden! Na dit heerlijke middagje, zijn we weer terug gegaan naar de auto. Pfoe nu moest ik dus met de auto achteruit door een klein zandweggetje waar allemaal auto's in de blubber geparkeerd stonden. Natuurlijk vergat ik weer die stomme handrem er af te halen en werd een man super boos op mij omdat ik te langzaam naar achter reed. -__-

Trots op mijzelf kwamen we uiteindelijk heelhuids terug in het Studentenhuis (zonder een kaart). Waar ik een berichtje terug had van de zweefvliegclub hier. Helemaal dol enthousiast ging ik hier op in en ben ik met de auto naar Zorg en Hoop gereden. Hier waren de mannen bezig met het onderhoud van de K8. Gelukkig ging mijn TomTom Judith ook weer mee. Hier aan gekomen werden we verwelkomt door een man van in de 70 en een jongen van in de 20 die graag hun verhaal over de vliegclub hier wilde vertellen. Heerlijk om weer even over zweefvliegen te praten met mensen die weten waar ik het over heb! Door al die leuke verhalen was ik helemaal de tijd vergeten en was het al weer donker voor we in de auto stapte. Jaja en dan komt het volgende probleem...... hoe krijg je het licht aan.. haha uiteindelijk is het gelukt moest ik ergens een hendel naar achter halen die naar voren was geschoten... hahaha.

Maar uiteindelijk zijn we ook bij deze reis weer veilig thuis aangekomen. Ookal ben ik bijna een eenrichtingsweg in gereden en mocht ik voorsorteren voor een aardige mevrouw omdat ik niet op de goede baan stond. Het zou zoveel makkelijker zijn als er gewoon genoeg lantarenpalen en borden zouden zijn hier in Paramaribo. Maar manman wat ben ik trots dat ik gewoon even gereden heb aan de linkerkant in Suriname. En ik kan je vertellen tanken doet ook niet zo veel pijn als in Nederland! Een halve tank is nog niet eens 10 euro!!

Zondag hadden we natuurlijk nog steeds de auto en zijn we naar de vogelwedstrijd geweest. Zo grappig om van die mannen op de fiets of scooter te zien rijden met een klein vogelkooitje. Ze hebben zo'n grote passie voor deze vogeltjes, steken mega veel energie en tijd in die beestjes om ze zo mooi mogelijk te laten zingen. Dan staan ze met een stuk of 40 vogeltjes op een grasveld om een wedstrijd te doen welke vogel het vaakst zingt. Echt te grappig om te zien.

Vandaag ben ik druk bezig met mijn eindpresentatie van vrijdag. Want vrijdag is mijn laatste stagedag.. wat gaat de tijd toch snel! Misschien komt het door dit leuke weekend!

Owhja ik heb jullie volgensmij nog niet verteld hoe geweldige buurvrouw we hebben. Ik praat regelmatig met haar via het balkon, maar niet veel huisgenootjes zijn het met mij eens dat ik aardig tegen haar doe. Het is echt net ma Flodder, geweldig mens! Ze zit vaak op haar balkon in een stoel met haar voeten omhoog, haar haar in de krulspelden en een dikke sigaar in haar mond. Dan heeft ze haar geweldige muziek op vol volume staan, waarbij de muziek haar humeur aangeeft volgensmij. De ene keer draait ze Andre Hazes dan draait ze weer dirty dancing of kerkmuziek. Ze is echt te grappig, behalve Zondagochtend om half 8 na het stappen. haha

Nou ik ga weer snel verder met het maken van mijn presentatie, zie jullie over 10 dagen weer!!!